onsdag 22 april 2009

Flera svar från Correns enkät

Bilder: Anna Bergkvist
Ibland när man gör jobb till en tidning så kommer inte allt insamlat material med. Det tycker jag är ledsamt och vill därför här redovisa svar som inte finns med i den motionsenkät Corren presenterar i dag.
Louise Pettersson, 24, från Örebro pluggar i Linköping.
-Jag känner att jag får bättre självförtroende av att träna. Jag kör powerwalk i 50 minuter varje vardag, plus tre träningspass i veckan på gym (Campushallen), mest har det blivit body pump och core. Förhoppningsvis får jag också ett längre och bättre liv av träningen.
Alexander Trygg, 21, från Motala, på tillfälligt besök i Vadstena.
-Jag spelar fotboll i LSW i divsion 3 så jag tränar och spelar 4–5 gånger i veckan (med allt vad det innebär med fysträning och konditionsträning). Ska jag någonstans så cyklar jag eller går.
Henrik Karlsson, 16, från Kisa pluggar i Linköping och brukar styrketräna där flera gånger i veckan. - Man orkar nästa dag lite bättre då. Hemma i Kisa kör jag terränglöpning med hunden. Emellanåt blir det lite squash med kompisar.

Inga kommentarer: