fredag 5 februari 2016

Blåsigt möte med Fasan

Bild: Jörgen Auer
Måste ju för ordningens skull redovisa att jag har varit och träffat den här väldigt rörliga men samtidigt stela hästen, Fasan kallad på grund av att den skrämmer riktiga hästar på gården där den hör hemma.
Tydligen tycker den också att det är ganska kallt nu och det tyckte jag också under mitt besök för det blåste rejält. Jag var där för ett reportage till Correns sportredaktion, vilket kommer att publiceras nästa vecka någon gång. Jag har varit där förut ett par gånger, men då för att det gällde hästhoppning. Det handlar det inte om den här gången, inte mer än att det kanske nämns.

2 kommentarer:

Unknown sa...


Fasligt fin bild.
Fasan har ett fantastiskt bra balanssinne som kan gå på den slaka kedjan...
Bor i Slaka?

Auer sa...

Jag vill inte berätta var Fasan bor än.De som redan vet, de vet. Andra får ge sig till tåls tills reportaget kommer i Corren. Så brukar jag göra med alla reportage till Ryktbart som ridsportreportagen var 14:e dag heter.