måndag 19 juni 2017

En försmak av Dianas slussning


 Bild: Jörgen Auer
För läsare av den här bloggen kan jag berätta att jag under kvällen kommer att lägga in många bilder från Borenshults slussar i Motala. Detta därför att jag råkade stöta på Göta kanalbåten Diana inne i Motala och genast begav mig till Borenshult för att beskåda slussningen.

 Bild: Jörgen Auer
 Det blev en minnesvärd dag. Dels för att det var så underbart väder, dels för att jag gillar att titta på båtar, samt för att kanalen betyder så mycket för turistnäringen och är ett långt stycke svensk kulturhistoria.

Bild: Jörgen Auer
Just nu hinner jag inte mer än så här. Men den som gärna väntar på några trevliga bilder och en berättande text till dem får gärna återkomma senare. Men kanske dröjer det ännu ett par timmar.  Ska vi säga kl 20?

Inga kommentarer: