fredag 30 september 2011

Uppvaknande i Mjölby

Bild: Jörgen Auer
Alltså, så här är det: Eftersom jag är ny i Mjölby är det mesta nytt för mig. Även sådant jag sett förut. Men när man tidigare bara åkt till Mjölby för att handla på Systemet så har man inte direkt brytt sig hur stan ser ut.
Bild: Jörgen Auer
Somligt är gammalt, men nytt för mig, och jag vet inte riktigt vad det är. Jo, intressant.
Bild: Jörgen Auer
En del är sådant som Mjölbyborna ser dagligen men inte tänker så mycket på.
Bild: Jörgen Auer
Det här är hus på Norrgårdsgatan
Bild: Jörgen Auer
och det här vasstaket finns i hembygdsgårdens parkområde.
Bild: Jörgen Auer
Det här är Gröna paviljongen i Hembygdsparken på Norrgårds holme i Svartån.
Bild: Jörgen Auer
Och mitt i bilden här skymtar Gröna paviljongens tak, och bostadsområdet Prästgårdsgärdet. Min lunchpromenad blev en slags uppvaknande - Mjölby är ju vackert. Varför har jag inte sett det tidigare? Det är ju ändå min kommun eftersom jag bor i Mantorp.

Inga kommentarer: