fredag 30 september 2011

Oh, Paris - en dröm

Billig kopia av känd målning
Häromdagen läste jag något hemskt. Tror det var i Corren som en man svarade så här på frågan om vart hans drömresa skulle gå: Jag har nått den åldern då jag inte har några drömmar kvar.
Stackars jävel, han var bara 55 men hade uppenbarligen gett upp. Inga drömmar kvar, fan, det är ju på drömmar man lever ända tills man dör. Själv drömmer jag om lottovinster, en firma som kommer och bygger om vårt hus, och fixar till en trädgård så grannskapet storknar, och att få ströva omkring på gatorna i Paris, kanske sitta på ett fik och bara titta på alla fransoser och turister. Och så vill jag resa till Island och rida islandshäst medan dimstråken piskar mig blå.

1 kommentar:

litenbusig sa...

Får jag följa med till Paris? Jag följer gärna med till Island också. Kram!