måndag 20 augusti 2012

En måndagskväll på Vifolkavallen

Vad ska man göra en helt vanlig måndagskväll om man bor på östgötaslätten?
Tja, man kan nöja sig med att betrakta slätten och försjunka i navelskådande och försöka dra sig till minnes höjdpunkterna i livet. Risken är att det kan bli en väldigt kort kväll.
Eller så kan man gå på Mantorptravet, eller som jag: åka till Mjölby och Vifolkavallen och kolla på division 4-fotboll. Jag såg Mjölby Turabdin spela 0-0 mot Mantorp i en match där det var fördel, och en ganska stor sån , Turabdin.
När jag kom hem hade Dallas precis börjat på TV4. Dallas!
Jag vägrade förstås titta, skrev i stället det här och ska nu gå ut på balkongen och titta på stjärnorna. Och ser jag inga, ja då ska jag bara glo rätt ut i augustinattens svärta och drömma mig bort till livets höjdpunkter.
Inte endast dem jag har bakom mig.

Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: