onsdag 15 augusti 2012

Ta tåget norröver


Bild: Jörgen Auer
Det vi säger betyder inte alltid samma sak för den som lyssnar.
Ta tåget norröver får mig att tänka på Umeå, eller så. Men det är ju faktiskt riktigt att säga norröver om man så bara tänker åka från Tranås till Boxholm.
Själv sitter jag också på tåget norröver just nu. Ska från Mjölby till Linköping och det känns förstås mer som tåget österut, men eftersom slutstationen är Norrköping så stämmer ju norröver. Jag har för avsikt att ta en öl med kompisen Christer. Men åter; en öl betyder inte alltid just en öl.
Men jag gör det norröver.
PS. Hur den här bilden kunnat komma in här är en gåta. Jag lade in en bild på ett tåg vid stationen i Mjölby (på väg att starta sin resa norröver) och fick till min stora överraskning se den här bilden, dan därpå. Å andra sidan är den här mycket finare. Så okej.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: