torsdag 4 juli 2013

Imponerande och coola grejer

 Bild: Jörgen Auer
Jag blev uppriktigt impad när jag besökte Fun SkatePark i Ekholmen i Linköping och ficks e en liten uppvisning av Arvid Nilsson (här ovan) och Noam Or. Jag känner att det finns ett så stort mod i de här skejtarna och erkänner att jag nog aldrig hade kunnat hålla på med den här sporten.
Bild: Jörgen Auer
Anledningen till att jag var i Linköpings utomordentliga betongpark var att där hölls i veckan (ja och i morgon också) det första av tre veckolånga läger för skejtare. Ett 80-tal killar (ja, endast killar) är på plats och åker och åker och åker. Och lär sig av andra, lite mer erfarna åkare. En av dem som kommit lite längre är just Arvid Nilsson som tillsammans med Noam och åtta andra fungerar som coacher för deltagarna. Och det var när alla de andra drog iväg för att äta som de visade upp några tricks för mig som var där för Correns räkning.
På tal om mat - så här kan det se ut när det är matdags på ett skejtläger. Det är först då deltagarna släpper sina brädor.
En sak till som imponerar: filmarna. Jesper Lundquist från Karlstad var där och filmade Noam och Arvid och jag tog och tittade lite på You Tube på hans videor. Wow! Coola grejer. 
 

Inga kommentarer: