måndag 8 juli 2013

Lite mera Mantorp

 Bild: Jörgen Auer
Jag har visat bilder från Mantorp förr. Men inte de här. Tagna i lördags morse under en långpromenad.
 Bild: Jörgen Auer
Blommor gör sig nästan alltid, som lejongap och klöver tillsammans.
 Bild: Jörgen Auer
Vad den här heter vet jag inte, tyvärr. Men den lockade mig att ta en bild.
 Bild: Jörgen Auer
Men allt är inte vackert. Den här vederstyggliga synen mötte mig vid motorvägen och den avspärrade undergången. Sörjigt och eländigt, skräpigt. Hit är det dags att Mjölby kommun skickar ett par medarbetare för att rensa upp.
 Bild: Jörgen Auer
Men det här behöver man inte göra något åt. Tvärtom. Anordna i stället naturguidningar i området
 Bild: Jörgen Auer
där Mantorptravet har sina träningsbanor.
Bild: Jörgen Auer
Där finns nog en hel del intressant att se. Och höra, kanske. På min promenad var i alla fall fåglarna livliga och i mina öron lät det som om de trivdes.

Inga kommentarer: