lördag 19 juni 2021

Vilken härlig tid!

Bild: Jörgen Auer
Först var det skön och grann fredagskväll i Bäckhult vid Drögen. Solen vägrade närapå gå ned.
 
Bild: Jörgen Auer
Och fasen vet. Plötsligt var dagen där igen. Är åtminstone snart.

                 Bild: Jörgen Auer
Lördagen åkte jag österut över landskapet. Solen sken. Underbar dag på nytt. Förbi Söderköping åkte jag. Och genom Mogata.

                Bild: Jörgen Auer
Till Stegeborg skulle jag. Och kom dit också. Där hade nämligen syster Britt-Marie och hennes Ingvar hyrt en stuga vid hamnen och vi fick ett par sköna timmar tillsammans med även syrrans dotter Marie och dennas sambo Richard. Även min syster Ami med sambo Kalle kom dit.

               Bild: Jörgen Auer
Naturligtvis måste vi äta också och gjorde det på restaurangen 200 meter från stugan. Själv satsade jag på stekt strömming, ah! Jag satsade rätt.

Bild: Jörgen Auer
Allt var trivsel och släktkärlek. Så härligt att kunna umgås igen. Hoppas att vi slipper mer Coronaskit eller annan pandemisk hemskhet. Vi vill leva, vi vill njuta.

Inga kommentarer: