lördag 27 januari 2024

Vad ska man göra av all väntan?

Bild: Jörgen Auer
Januari tycks mig i år släpa sig fram som en mycket gammal orm, eller masa sig fram som en halt och lytt  byracka. Kanske beror det på all snö och is vi fått dras med. Tyvärr är det väl så också att vi inte sett slutet på vintern än. Februari väntar ju också. Och vem vet? Vintern dröjer sig kanske kvar i år ända fram i april. Fy fan.

Vad ska man göra av all väntan? Det är tråkigt att bara vänta. Kanske borde jag skaffa mig en hobby. Måla? Dreja? Skriva? Eller engagera mig i allehanda hjälpverksamheter? Promenera mera? Ja, det senare kan jag tänka mig, men då måste snön och isen försvinna först.

Det får nog bli skrivandet. Jag har ju ändå haft det som yrke. Om jag sätter igång i morgon, så är det snart april.


Inga kommentarer: