onsdag 17 januari 2024

Var det julpyntat i skogen?

Bild: Jörgen Auer

Julpynt i skogen? Vem eller vilka är det som pyntat? Och i vilken skog? Jag vet inte svaren eftersom jag hittade bilden i dag. Nej, inte tog den i dag. I det blåsiga och för mig tråkiga väder som höll mig inne hela dagen, tillbringade jag mesta tiden av dagen åt gamla bilder. I en mapp från januari 2019 hittade jag den här. Kom inte ihåg den alls och är därför osäker på om jag ens har sett den tidigare.
Men nu ser jag den och gillar den. Nog ser det ut som julpynt, men vid en förstoring tycker jag mig se ett par solglasögon i det röda och inser att det antagligen är mina glasögon och att det därför är jag som på något sätt åstadkommer julkuleintrycket. Troligen genom att jag speglas i en bils back- eller sidospegel. 
Strunt samma.
I övrigt i dag? Hm. Jag var utomhus i fem minuter. Gick till postlådan och tillbaka. Några räkningar och Östgötatidningen från i går. 
Mer? Släktforskade. Jag letar efter en Henrik, far till en 1732 född Katarina Henriksdotter i Graninge. Flera andra har försökt sig på samma sak, noterar jag. Och de har kommit fram till olika resultat.  Henrik Grelsson, tror någon, en annan tror Henrik Isaksson Östman. Ingen vet med säkerhet.
Ännu mer? Sverige vann övertygande med 28-22 mot Slovenien i handbolls-EM. Starkt försvarsspel och fantastiskt målvaktsspel av Andreas Palicka bäddade för segern. 

Inga kommentarer: