tisdag 19 maj 2009

Ett tidigt blodomlopp

Bilder: Jörgen Auer
Gjort idag? var frågan. På den svarade jag: jag har skrivit blodfyllt till lördagstidningen, jag har planerat inför Sommarbilagan, jag har ätit marockansk kycklinglåda, och jag har tagit mig runt enmilsbanan i Blodomloppet som ska springas/gås nästa torsdag. Bilden ovan är från Stigbergsgatan längs med Tinnerbäcken och med US i bakgrunden.
Den här brasilianska flaggan hittade jag vid Skarpanbacken nära Ålerydsvägen och Bergadammen.

Och så här ser det ut när löparna kommer fram till Tinnerbäcken på andra halvan av loppet. På andra sidan Bäcken går, just det, Stigbergsgatan. Löparna som kommit hit har nästan bara Tinnerbäcksravinen kvar att springa innan de är tillbaka vid utgångspunkten på Folkungavallen. Men varför gjorde jag Blodomloppet redan idag? Svaret får man i Corren nästa onsdag, dan före själva loppet då det förväntas bli över 10 000 startande.

Inga kommentarer: