lördag 30 maj 2009

Jag röstade på Stjärnkrogen


Bild: Jörgen Auer
Vilken fantastisk dag det har varit. I Norrköping kopplade IFK-spelaren Magnus Samuelsson av tillsammans med familjen. Barnen Frida och Simon fiskade framgångsrikt i fiskdammen som fanns i det underbart renoverade Knäppingsborg.

Bild: Jörgen Auer
Där kunde man idag också för en femtiolapp delta i en mycket god tävling som gick ut på att smaka av 13 matföretags strömmingrecept. Jag orkade bara äta sex och kan avslöja att jag

Bild: Jörgen Auer
röstade på Stjärnkrogen som är restaurangen på Idrottsparken. På Parken har Håkan Hockey Forsberg spelat. Dessutom spelade han en gång i samma pojklag i IFK som jag. Håkan och hans fru Lena sa sig också vilja rösta på Stjärnkrogen, men då hade de sju kvar att smaka av.

Bild: Jörgen Auer
Vad hydrologen (och orienteringsskribenten i Folkbladet) Nisse Sjödin röstade på vet jag inte. Men jag vet att han var på plats för att lyssna på sin son som spelade fiol när Kulturskolan bjöd på konsert. Bild: Jörgen Auer
Tack för den, allihop. Ni spelade underbart. Vilket Håkan "Nille" Nilsson och jag tackade för där vi satt med var sin öl (två om det ska vara rätt). Sedan åkte jag till Linköping för att kolla in hamnfesten, vilken jag återkommer till efter Robinson.

Inga kommentarer: