onsdag 5 augusti 2009

Vad har du för dig?

Bild: Jörgen Auer
Vad gör du på semestern? frågade någon. Gör? Jag gör mest ingenting. Leker lite med kameran,möjligen.
Bild: Jörgen Auer
Hittar en och annan buske och blomma som jag inte vet namnet på. Men jag känner någon som skulle kunna hjälpa mig - om han bara läser och tittar på den här bloggen, vill säga. Kom igen, Gebbe!
Bild: Jörgen Auer
De här två öarna har vi alldeles utanför oss på landet. De är belägna i södra Drögen och heter Orrholmarna.
Bild: Jörgen Auer
Latheten lata dagar sprider sig som ringar på vattnet. Men det är skönt att bara vara. Och en skräddare är alltid lika kul att titta på.
Bild: Jörgen Auer
Bild: Jörgen Auer
Till och med en kätting kan vara vacker - eller hur?
Bild: Jörgen Auer
Ah! Ängsbacken i Bäckhult, då vet man att man är hemma.
Bild: Jörgen Auer
Och är sen svampkorgen full är lyckan stor. Den här sommaren har man som tur är inte behövt komma tomhänt hem från skogen. Och det finns många kantareller kvar som väntar.

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Å vilka fina bilder! Min favorit är förstås svampkorgen! Du som gillar att plocka svamp mer än att äta dem får GÄRNA plocka en liten korg åt mig....:)

Auer sa...

Jag plockar gärna en korg till dig. Men hur ska vi skicka svampen till dig?
Svamparna i den här korgen gavs för övrigt till mycket brunbrända B&B när de kom hem från Grekland.
Kram