lördag 22 augusti 2009

Varning för travhästar

Bild: Jörgen Auer
Mantorp var tävlingsplatsen för lördagens V75 och hade tur med vädret.
Bild: Jörgen Auer
Åke Svanstedt hade en verkligt fin dag och tog tre segrar. Den första i första avdelningen med Toulouse.
Bild: Jörgen Auer
Det var nästan så det var svårare för Svanstedt efter prisutdelningen när han skulle sitta upp igen och styra ut Toulouse.
Bild: Jörgen Auer
Skrällseger blev det i andra avdelningen för King of Kings med Patrik Sjöberg i sulkyn. Oskar Svanberg tränar hästen som ägs av ett 20-tal personer i Stall Elvis som så klart jublade så det stod härliga till. Själv gick jag hem efter det, lite sur på mig själv som inte följde rådet jag fick från en av de 20 i Elvisstallet. Spika Kingen, sa han. Gjorde jag det? Nej.

1 kommentar:

Louise sa...

Jörgen!
Jag vill bara säga ett varmt tack för det fina du sa igår!
Ditt tal /dikt till mig , gav mig nya ögon att se på mig själv med!
Det värmde otroligt!
Ha en mkt trevlig helg
Vänligen & ödmjukt

Louise Gylling