onsdag 24 september 2014

Ses vi på Östgötaforum?

Bild: Jörgen Auer
I dag har jag funderat över framtiden. Finns den? Nej. Vi lever här och nu och levde då och där, kanske här - på samma plats som nu. Men framtiden? Nej, den finns ju så klart inte. Den har inte inträffat än och när den kommer så blir den genast nutid och är snabbt gången. Vi kan inte ens vara säkra på att vi lever om fem sekunder eller på andra sidan en båtfärd, tunnel, eller allé. Det är inte säkert att vi når andra sidan.
Morgondagen då?
Näpp. Det är framtid. Men förhoppningsvis klarar jag natten och kan ta mig in till Saab arena i morgon för att vara med på Östgötaforum. Du som känner för att träffa mig når mig i Correns monter. Kanske kan vi fika eller bara snacka lite. Hälsa på varandra. Och dryfta framtid.

Inga kommentarer: