måndag 14 september 2015

Himmelskt skådespel efter Isa-träff

 Bild: Jörgen Auer
Åh! Himmel! Vilket skådespel. Det var i torsdags kväll som jag såg detta på väg hem till stugan efter att ha varit på reportage till Corrensportens Ryktbart. I Opphem hade jag varit och på hemvägen mellan Oppeby kyrka och Kisa bjöds detta underverk. 
 Bild: Jörgen Auer
Molnen rynkade sig, samlades i ovanligt mönster och bara väntade på att bli fotograferade.
 Bild: Jörgen Auer
Och solen var på väg ned bortom Åsunden och tittade sig en sista gång i vattenspegeln.
 Bild: Jörgen Auer
Det var så vackert att jag blev tvungen stanna en stund för att bara vara. Leva i nuet.
 Bild: Jörgen Auer
Men den njutningsfulla färden fortsatte snart och jag kom på mig själv med att le fånigt. Så där som man lätt gör när man är förälskad i livet.
Bild: Jörgen Auer
För resten: jag sa ju att jag hade varit på reportage. Jag hade träffat den här ryttaren som kommer i morgondagens Ryktbart i Corren (om inte sidan måste skjutas framåt en dag). Isa Hedell heter tjejen som får sola sig i glansen i ett porträtt. Hon bor utanför Rimforsa och pluggar på Vretagymnasiet när hon inte rider. Hennes klubb heter Kinda ryttarförening och hennes tävlingsgren fälttävlan.

Inga kommentarer: