söndag 27 september 2015

Tidningens störste linslus

Bild: Alla möjliga
I samband med min pensionsavtackning fick jag bland annat den här tavlan, föreställande mig själv på olika sätt under mina Corren-år. Tidningens största linslus, påstod tidigare sportkollegan Maria Landqvist, numera på marknadssidan. Bilderna har varit till olika bylines och vinjetter, och några av dem har tagits på reportage. Bland dem solglasögonbilden näst längst upp till höger som togs i samband med reportaget om Linköpings varmaste plats. Den ska jag be att få återkomma till en annan dag. Varmaste platsen, alltså. Under den en bild med mig i ridhjälm eftersom jag var på ridläger på Öknehult utanför Kisa 1990 i Correns inför ryttar-VM som det året reds i Stockholm. Nej, jag deltog inte som aktiv, men jag följde VM som reporter. En annan ridbild ses på vänstersidan. Den togs för att puffa för sportens nya reportageserie Ryktbart som håller på än, med mig som reporter.
Men bilden med bordstelefonerna, då? Jo, den togs till Correns personaltidning Corrinten, som jag var redaktör för ett tiotal år, och handlar om att Corren skulle satsa på data har jag för mig. Då ville Corrinten inte vara sämre, utan skulle nu satsa på interntelefoner. Ett skämt, alltså.
 

Inga kommentarer: