torsdag 25 maj 2023

Klasskompis romandebuterar

Bild: Eva Cox
Här sitter jag i Trädgårdsföreningen i Linköping och läser. Mycket ovanligt, måste jag tillstå. Inte att jag läser, men att jag är just där och läser. Men det kom sig av att jag i dag hade lunchmöte med en före detta klasskamrat på De Geergymnasiet i Norrköping, då hette hon Eva Trygg. Sedan många år heter hon Eva Cox och nu har hon skrivit en roman som jag naturligtvis var intresserad av, samlare av östgötsk litteratur som jag är.  
Det ska sägas att jag öppnade boken i dag enkom för att den här bilden skulle bli till. Jag har inte läst en endaste rad än. Men jag ska.

Bild: Kristine Petersson
Vid bordet bredvid oss satt Linköpingskonstnären Kristine Petersson, släkt till släkten, som man brukar säga. Kristine är systerdotter till min bror Cristers hustru Christina. Väldigt lämpligt att Kristine därför tillfrågades om hon inte kunde ta några bilder på Eva och mig. Och boken Älskade Olivia, var är du?
Bilden blev ju jättebra, Kristine. Tack.

PS. På lördag 3 juni kl 11-16 hälsar Kristine Petersson välkommen på vernissage på Art Gallery, Ågatan 23 i Linköping.

1 kommentar:

Eva Cox sa...

Det var mycket trevligt att träffa dig igen Jörgen efter alla dessa år. 🤗