torsdag 7 mars 2024

En väldigt blå dag

Bild: Jörgen Auer
Kall och frostig morgon, förvisso. Men vacker så det räckte och blev över av illa dold förtjusning.

Bild: Jörgen Auer
Morgonens konstverk i syrenhäcken var värda att förevigas och jag beundrade verken i säkert tio minuter innan jag begav mig av på resa. Nej, nej, nej, alls ingen lång sådan, bara en mil till Mjölby för att handla.

Bild: Jörgen Auer
Parkerade på Gallerians takparkering och satt kvar en stund i bilen för att njuta av den klarblå himlen. Ja, av Kanikegårdens vita skepnad också. Men stängslet förfulade förstås intrycken. 

Bild: Jörgen Auer
Himlen fortsatte vara blå, så blå, underbart blå resten av dagen. Tänk, sån skillnad lite, nej mycket färg kan göra.

Bild: Jörgen Auer
Och i Mantorp fick jag plötsligt känslan av att befinna mig på semester i Spanien eller säg Cypern. För visst påminner väl de här husen på Rydjaområdet om husen vi bor i på solsemester söderöver?
Men i natt blir det minusgrader igen så räkna med en kall och frostig fredagsmorgon.

Inga kommentarer: