tisdag 2 april 2013

Då var det bara 111 dagar kvar

 Tidningsbilder 2 april 2007: Jan Christer Persson
Ännu en nostalgisk återblick, men den här gången bara sex år tillbaka. Till 2007 då Mjölby på sommaren skulle stå som värd och centralort för den mastodontiska orienteringstävlingen O-ringen, även populärt kallad 5-dagars. JCP och jag åkte dit flera månader i förväg, en av de sista dagarna i mars och tog pulsen på stan. Jag fick låna en norsk orienteringströja från Halden (i Skärblacka) och iklädde mig rollen som orienteringsturist. 
Det var roligt (mest för JCP och mig) men inte många andra brydde sig. De hade hade tydligen sett vilsna norrmän stå och läsa kartan i Mjölby förut. Och Herbert Kardell hade träffat folk från Halden förut. Han berättade att han hade cyklat från Mjölby till Halden och köpt socker! för länge sedan.
När O-ringen sedan började hade jag tyvärr lämnat tillbaka Haldentröjan. Sprang i stället för en klubb från Blekinge! bara för att den har så bra namn - OK Vilse.
Hur det gick? Gissa.
 

Inga kommentarer: