söndag 16 augusti 2015

Kompanigatan gick i lördags

 Bild: Jörgen Auer
Så här fint såg mitt tredje reportage i serien Gatuliv ut i lördagens NT (och likaväl i Corren). En skillnad dock: i Corren hade man rättat redigeringsmissen med ett saknat s i marcherar (efter min tillsagda rättelse). NT körde felet. Fråga mig inte varför, jag vet inte.
Bild: Jörgen Auer
Hur som helst: helheten blev bra, även om det också stod att det var avsnitt två av fyra. Fel: det var avsnitt 3/4. Tidigare har jag besökt Drottninggatan och Hamngatan. Ett avsnitt återstår. Det publiceras 29 augusti. 
Mannen på bilden heter Niklas Sagrén och har jobbat som postiljon i Linköping i sommar. Då har han haft utdelning i bland annat just stadsdelen Hagaberg där Kompanigatan ligger. Han gjorde sin sista dag när vi möttes som hastigast och hade sällskap av två små flickor i en portuppgång. Den ena av dem gav mig en teckning. Var så god. Post, sa hon.

Inga kommentarer: