torsdag 8 augusti 2019

Diesel Pointhauser och fler

Diesel Pointhauser, Vibeke Chrysler, Kristoffer Sandeman Herrlitz, Anne Sportler, Raisa Novarova, Kate Brynhaldsen, Kasper Kvartoft Nielsen, Ulla Gung Myrtall, Mona Zöckermann, Dag Spegel.
Vilka är de?
Jo, det vet jag. Det är en grupp namn som har något tillsammans. De har alla en skapare.
Det är jag.
Kanske finns något av de här namnen på riktigt. Men här hos mig är de påhittade, gripna ur tomhetens hav i mitt huvud.
Samt förekommande för att du ska kunna vara med i eventuell diskussion. Då kan du helt sonika slänga in ett av de här namnen som förhoppningsvis ingen av de andra i diskussionen har hört. Låt oss anta att diskussionen handlar om det väldeliga Ryssland.
Då kan du säga vad som helst: ja, jag läste en gång en intressant artikel om någon som hette Raisa Novarova. Om jag minns rätt så bodde hon just i Chabarovsk.
Och Diesel Pointhauser kan du ju låta dyka upp var som helst:
Ja, det där stämmer nog. Min gode vän och förebild Diesel Pointhauser brukar säga att i Texas är allt så stort att ingen någonsin har lärt sig läsa små bokstäver.





2 kommentarer:

jerker sa...

Undrar bara om Kasper Kvartoft Nielsen är halvbror med Camilla Kvartoft på TV ???

Auer sa...

Det är mer än jag känner till. Vad jag vet är att hans halvfar heter Halvar. Helan, kallad.