lördag 26 december 2009

En kärleksförklaring

Skam till sägandes måste jag erkänna att jag inte sett den svenska filmen Offside tidigare. Men nu har jag. Mycket trevlig film är mitt omdöme. Och vilken kärleksförklaring till fotboll! Så pass att min egen kärlek till sporten kanske fick sig ett nyvaknande. Vi får se. Bara en dag kvar av julen 2009. Den verkar det nästan som man får fira hemma eftersom det ska vara farligt att ge sig ut på vägarna. I övrigt har vår jul tillbringats så som vi vill, tillsammans med våra barn och barnbarn. Om kärleken till fotboll har en stor plats i mitt bröst så är den ett stolpskott i jämförelse med kärleken till familjen. Och det är en kärlek som är intimt ihopkopplad med julen. Annandagen är här, låt oss då se fram mot en annan dag. Nästa dag, nästa vecka, nästa månad, nästa år, nästa decennium. Eller nästa jul.

Inga kommentarer: