måndag 14 december 2009

Sista sex gav 40 kronor

Bild: Jörgen Auer
Sista lotterna är skrapade. Efter många år som medlem i Miljonlotteriet har jag fattat beslut om att dra mig ur. Inga mer 240 kronor i månaden på autogiro för mina sex lotter. Inga mer 2 400 på tio månader. Vilket blir 24 000 på tio år. Plus 20 månadskostnader till under de tio åren - 4 800 - alltså 28 800. Vilket blir 57 600 på 20 år, och det är väl ungefär så länge jag har varit med. 57 600!
Och hur mycket har jag vunnit? Tja, det brukar röra sig om 600 kronor om året - som jag tar nya lotter för i förhoppning att vinna miljoner. En gång valde jag en ljusstake i mässing. Sammanlagt har jag under de här 20 åren alltså vunnit lotter värda 12 000 kronor (som gett lotter det inte varit vinster på) och således förlorat 47 600 kronor.
Å andra sidan finns det varje år någon som blir miljonär på Miljonlotteriet, och många vinner en bil, somliga vinner resor. Och själva lotteriet ägs och sköts av IOGT-NTO, så man hoppas ju att pengarna gjort nytta. Dessutom har jag ju kvar att skicka in mina vinstlotter för i år och som vanligt begära nya lotter för dem. Kanske är det äntligen min tur.

Inga kommentarer: