lördag 19 januari 2013

Det var inte så kallt

Bild: Jörgen Auer
Hemma igen efter en riktig långpromenad på två och en halv timme kan jag konstatera att det inte var så kallt. Det blir det ju inte om man rör på sig. Visst, det var så där en -15 när jag gick ut, men nere på -10 när jag kom hem. De här hästarna i en hage mellan Stall Lillgård och Stall Skorteby såg ut att vänta på mig, men när jag väl kom fram brydde de sig inte det minsta.
Bild: Jörgen Auer
Vad är det här? Jo, Viby kyrkas smäckra spira på det medeltida tornet, klätt med mönsterlagt spån. 
Bild: Jörgen Auer
Och detta? Ja, det är frusen vass. Vid Skorteby herrgård.
Bild: Jörgen Auer
Den här fina björken står vid Vifolkaskolan i Mantorp och är lika fin sommartid. Dessutom har den en kompis intill, som dock inte syns på den här bilden.

2 kommentarer:

litenbusig sa...

Åh, det var samma runda som vi sprang i höstas va? Vackert!!!

Auer sa...

Jäpp, det är den rundan. Jäkligt lång i dag också. Men skön. Jag frös inte alls, men var ju i rörelse hela tiden.

Krama alla,
pappa