lördag 19 januari 2013

Även grå dagar har nåt

Bild: Jörgen Auer
Det blev ingen solig dag, i alla fall inte i centrala Östergötland. Ljusare än så här såg jag inte dagen, anade bara en ljusning långt borta i söder, långt bortom hästarna i Uljeberg. I stället gick dagen i vitt och grått. Mycket grått till och med. 
Bild: Jörgen Auer
Men har man kamera med sig som jag ju nästan alltid har så försöker man ändå hitta något att fota. Som gör sig på bild. Som de här kyrkfönstren i Viby.
Bild: Jörgen Auer
Eller bara kombinationen snö, träd, kyrka, stuprör, stenar, med små effektfulla färgskiftningar. Men det kan vara vackert, det också. Eller?
Bild: Jörgen Auer
Hemkommen ville jag skåda ljuset igen och fick kliva upp på taket för att se det långt bortom vattentornet i Mantorp. Men kanske blir det ett helt annat ljus i morgon och lite färg på bilderna. Lite mildare än i dag ska det bli också. Kring -6 mitt på dan när jag ska besöka närmiljön. Vi får se. Nu ska vi se Stjärnorna på slottet, Ewa Frölings dag.

Inga kommentarer: