onsdag 1 maj 2013

Bilder från tåget genom Linköping

 Bild: Jörgen Auer
På 1 majtåget genom Linköping i dag kunde man se Correns Jeppe Gustafsson. Men det ser bara ut här som att han deltar i själva kortegen. Det gör han inte, han har bara slängt upp kameran på axeln en stund för att skynda framåt och ta nya bilder. Och film, han filmade också till 24 Corren.
 Bild: Jörgen Auer
Jag var inte heller med i tåget, jag var där som reporter. Ja, och som fotograf till bloggen här och facebook, förstås. De här tre första bilderna är samtliga från Stora torget, om någon inte visste.
 Bild: Jörgen Auer
Och där gick sossarnas ekonomiska talesman/taleskvinna Magdalena Andersson, i rött, tillsammans med kollegerna från Linköping, ordföranden Kristina Edlund, SSU-orföranden Christoffer Olsson och kommunalrådet Lena Micko. Jag tror att de var lite imponerade (irriterade?) över min kondition eftersom jag gick bredvid hela vägen.
 Bild: Jörgen Auer
Och musikkåren den spelade, här på S:t Larsgatan.
 Bild: Jörgen Auer
 
 Rött möte på Drottninggatan.
 Bild: Jörgen Auer
Mera rött på Drottninggatan.
 Bild: Jörgen Auer
Och rödljus på Hamngatan.
 Bild: Jörgen Auer
Skyltfönster, SSU (och Mats Johansson).
 Bild: Jörgen Auer
 
 SSU-ordföranden i Linköping, Chrístoffer Olsson talade 
Bild: Jörgen Auer
liksom Kristina Edlund, ordförande för S i Linköping. Och solen sken.
 

Inga kommentarer: