lördag 25 maj 2013

På bal med studenterna

Bild: Jörgen Auer
Maryam Al Khala och Randy Ishaq var förväntansfulla och lite nervösa inför lördagens abiturientbal i Linköpings Cloetta center.
 Bild: Jörgen Auer
Jag kan inte namnen på alla jag såg, men Jennie Bäckman och Wilhelm Bärås känner jag igen.
 Bild: Jörgen Auer
Och klänningar i regnbågens alla färger frasade i vårvädret.
 Bild: Jörgen Auer
Vart har kavaljeren tagit vägen?
Bild: Jörgen Auer 
Josefin Hernandez och Jakob Johansson just innan det var dags att gå in i Cloetta center.
 Bild: Jörgen Auer
Inne i den stora evenemangsarenan väntade bortåt 5 000 åskådare och Linköping symphonic band.
 Bild: Jörgen Auer
Som drog igång det hela med An der schönen blauen Donau.
 Bild: Jörgen Auer
Nej, jag lovar, jag har inget bakom ryggen. Inte mer än handen.
 Bild: Jörgen Auer
Varmt blev det också.
Bild: Jörgen Auer
Det här var den första av tre abiturientbaler i Linköping i år. Nästa äger rum 1 juni och den tredje 8 juni. Då kan man imponeras på nytt av det fina sömmerskearbete som ligger bakom alla vackra klänningar.

Inga kommentarer: