onsdag 2 juli 2014

En rundtur i Mjölby

Bild: Jörgen Auer
Tog lunchpromenad i Mjölby. Förbi Kapp-Ahls plats. Eller Per-Olof Ahls plats som den tydligen heter. Löjligt. Kapp-Ahl bör det vara.
Bild: Jörgen Auer
  Det här måste väl anses som gräsligt? Åtminstone gräslikt.
Bild: Jörgen Auer
På andra sidan Svartån skönjdes Lundybandets inomhusbad.  
Bild: Jörgen Auer
  Och på Södra Strandvägen dök plötsligt den här upp. Vad i all sin dar?
Bild: Jörgen Auer
 Aha! Det var till ett tivoli.
Bild: Jörgen Auer
 Och från stora bilbron över Svartån log jag en stund åt det här trädet och båten och drömde mig bort. Eller varför drömma sig bort? Idyllen finns ju här. 
Bild: Jörgen Auer
 Den vackra gamla järnvägsbron. Dit ville jag.
Bild: Jörgen Auer
 Sagt och gjort.
Bild: Jörgen Auer
Därifrån syns simhallen så här.
Bild: Jörgen Auer
Bron i sig själv skulle man kunna använda till modefotografering till exempel. Eller för hundpromenader om man hade en hund.
Bild: Jörgen Auer
 På tillbakavägen sjöng den här ärlan för mig. Gulärla? Eller var det bara solen som spelade mig spratt? Det kanske är en helt vanlig sädesärla. Claes Nilsson vet säkert.
Bild: Jörgen Auer
 Och i Stadsparken var det annan fotografering på gång.

Inga kommentarer: