måndag 23 mars 2015

Har jag inte varit i Oscarshäll förut?

Bild: Jörgen Auer
Utsikten från Oscarshälls servering i Kolmården är betagande. Bråviken där utanför ligger gråblågrön och grann. Väntande på vår och sommar.
Varför minns jag inte barn- eller ungdomsbesök här? Var jag aldrig här då? Här har ju varit servering länge. Om jag inte har varit här, så undrar jag varför. Varför i helvete inte? Hur som helst var jag i alla fall där för någon vecka sedan i sällskap med min gamle vän Hans-Jörgen Sundli. Synd bara att det inte var tillräckligt varmt för att sitta ute och äta. Dessutom håller man på med renoveringsarbeten på serveringen, så jag får vänta liksom Bråviken till sommaren. Då kommer jag tillbaka. 
Så här skrev jag i Correns och NT:s lördagsbilaga Paus om besölket i Kolmården

Inga kommentarer: