fredag 13 mars 2015

Linköpingsbilder, fredag 13


 Bild: Jörgen Auer
Jaha. Typiskt. Fredag den 13:e. Och jag hamnar hos polisen. Det var dock inte så farligt, och varför skulle det vara så? Nej, jag ansökte bara om nytt pass.
 Bild: Jörgen Auer
Pass. Ska jag ut och resa? Antagligen. Jag ska i vart fall inte in och resa. I dag nöjde jag mig med en promenad upp till garnisonen och Polisen och tillbaka ner till city och Corren. På vägen tog jag den här bilden någonstans från Ekkällan bort mot Stigbergsgatan.
Bild: Jörgen Auer
 På eftermiddagen tog jag den här bilden från ett hus på Ågatan. Varför? Jo, för att jag varit hemma hos en familj där jag ämnar skriva om en av familjemedlemmarna. Men det återkommer jag till nästa vecka.
Fredag den 13:e, då. Har den spelat någon roll för mig än så länge i dag? Nej, inte mer än att jag är lite småsnorig. Dock inte mer än jag trodde att jag skulle vara med tanke på gårdagens halsont.
Nu? Hemgång.

Inga kommentarer: