torsdag 19 mars 2015

Kommer i Corren, fredag

Bild: Jörgen Auer
Kyrkans hus i Mantorp med tillhörande klockstapel kommer i Corren i morgon. Det är naturligtvis ut- och tillbyggnationen som det handlar om. Jag vet inte mer än så, kollegan Karl-Johan Norén skriver just nu i ett angränsande rum här på Mjölbyredaktionen dit jag är utlånad i dag.
Vad jag gör? Skriver en text om en Linköpingstjej! för senare publicering samt gör dagens tips till morgondagens tidning för Mjölby, Boxholm och Ödeshög. 
Det var tänkt att jag skulle hjälpa Mjölby i dag, eftersom Norén insjuknat. Men han är tillbaka så nu är vi fyra stycken. Själv stack jag iväg till Mantorp en stund och tog den här bilden (och 60 andra) på Kyrkans hus.
Vi har avnjutit en god lunch tillsammans på Brasserie Biz bredvid Mjölby Träningsstudio. Och nu ska vi fika, Mia, KJ, Sune och jag.

Inga kommentarer: