lördag 29 juli 2023

Sjön glittrade och log

Bild: Jörgen Auer
Ett stycke Sverige. Nog är det så. Vackra sjön Drögen sedd i dag från några olika vinklar i Bäckhult i södra delen av sjön. I Kinda kommun.             

Bild: Jörgen Auer
Fredagen bjöd på soligt väder och sjön glittrade och log. Det här tycker vi om, sa den soldränkta sjön och mindes torsdagens myckna regnande. Men det var skönt även med regn, konstaterade Drögen.

Bild: Jörgen Auer
I en gul liten stuga satt Gabbe Alm och läste. Om han öppnat fönstret kunde han nästan ha hoppat i inifrån. Men bara nästan. Fem meter måste han förflytta sig för att bli blöt om fötterna.

Bild: Jörgen Auer
På väg upp till hans syster Cecilia och hennes Fredrik (tack för fika) tog jag den här bilden över Drögen och solen. En bild jag redan hade i mitt huvud och som jag minns från sommaren 1975 då jag för första gången trampade den här marken.
I övrigt kan jag säga om den här veckan: tack Britt och Bengt, tack Sofia, Filip och Tilde.

Inga kommentarer: