söndag 5 maj 2024

Perfekt dag för ingenting

Bild: Jörgen Auer
Vilken underbar dag! Lördagen var nära nog perfekt för mig. I alla fall temperaturmässigt. Det var som om någon bestämt att i dag ska vi hjälpa Jörgen, ge honom vad han vill ha i solmängd, vind, temperatur. Och jag, ja jag tackade och tog emot, så klart. Gjorde inte mer än löste korsord på hela dan. Jo, njöt.

Bild: Jörgen Auer
När man sitter så där och funderar på ord och ordsammansättningar blir det naturligtvis stunder över med tankar om tillvaron. Eftersom jag befann mig hemma var det närheten till naturen och skönheten i den som mest upptog mitt tänkande. Hur fort allt blir grönt nu, till exempel. Gräsmattor, häckar, träd grönskar så pass att jag nästan såg skillnaden från morgonens första anblick till aftonens sista gröna blick. Och från min position följde jag hästarna i hagen intill. Hur de strosade, sprang, betade och stod nyfiket spanande. De är ett trevligt sällskap.

Bild: Jörgen Auer
Jag önskar mig flera sådana dagar, men kunde i kvällens väderrapporter tyvärr inte upptäcka någon i kommande vecka.
Nähä, då får det bli nästa. Eller nästnästa. 

Inga kommentarer: