måndag 10 januari 2011

Vilken klant!

Ursprunglig bild: Pia Molin
Ja visst, ja. Jag glömde ju berätta det pinsamma, och här kommer en varning till alla som ska åka skridskor, vare sig dessa är för långfärd eller inte - glöm för allt i världen inte att ta bort klampar och transportskydd. Här gav jag mig ut på nya skridskobanan i Linköping, vid Campus Valla, och glömde ta bort transportskyddet under vänsterskridskon.
- Jävlar, jag har ingen slipning under vänster, det finns ingenting, titta, ropade jag till Pia och några andra som tittade på. Och nog såg de hur skridskon gled alltid. Jag hade noll fäste. Hela vägen bort till efter första kurvan, då plötsligt hade jag fäste, vilket jag fann mycket underligt. Så kom jag på det - skyddet! Jodå, det låg en bit bakom mig, nu trasigt. Men jag klarade mig i alla fall från fall.
Mer om provåkningen av banan finns att läsa i tidagens Corren - och på onsdag är det officiell invigning av banan. Klockan 16 med landshövding Elisabeth Nilsson.

Inga kommentarer: