måndag 27 april 2015

Sädesärlans tecken kan göra dig rik

 Bild: Jörgen Auer
Den här sköna sädesärlan satt på en sten vid Drögen i dag och såg märkligt stolt ut, tyckte jag.
Bild: Jörgen Auer
Sen såg jag varför. Den hade skrivit något i sanden, Men vad? Kommer du på något bra så skriv till min mejl: jorgen.auer@corren.se 
Du kan vinna tre trisslotter med någon riktigt bra och/eller underfundig formulering. Jag är enväldig domare och ja, släktingar får vara med och tävla. Jag vill ha svar senast fredag kl 12.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Med lite fantasi ser man ju att han ritat en katt. Det är nog en varningsskylt. Akta katten! :)

Auer sa...

Haha, Lotta. Du anar inte hur nära "sanningen" du är. Sommartid kommer nämligen en familj hit och har med sig fyra katter. Så kanske har du rätt. Men om du vinner återstår att se.
Vi hörs o ses. Jag vill snart ha en ridlektion.

Unknown sa...

Jag tror helt enkelt att den här sädesärlan är en omtänksam figur som utnämnt sig själv till trafikpolis då här i flyttider. Jag tycker mig ana ett hjärta där i mitten och sedan syns ett antal pilar dvs inflygningsriktningar för vännerna som kommer söderifrån. En landningskarta. Så det inte blir fågeltrafikstockning i luften. Hjärtat betyder "hem" helt enkelt. Kan det vara så enkelt? :)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.