torsdag 20 november 2008

Generalen och Generalen


Som en general stod han där och väntade. Inte tänkte han smutsa ner sig, inte. Å, nej, det fick allt Mikaela på Rappestads ridskola göra. Till hans stora besvikelse var det inte SM-hästen Generalen hon kom med, men Gabriel visade sig vara en god reserv(are). Nåväl, Generalen kom och med honom även hans ägare Charlotte "Lotta" Esping.
Tillsammans red de bort över ängarna och det var vackert som i en saga. Men allt var för ett reportage i Corren så småningom. Om två veckor kanske, dessutom kommer en del av det i teve, 24Corren. Fast då satt de inte på hästryggen, men ändå i sadeln.
För resten, om du inte ser det, så är det jag som är generalen. Han som rider bakom Generalen.

Jeppe Gustafsson var fotograf. Se även Lottas blogg: charlotteesping.blogg.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser bra ut! SM nästa? :)

Auer sa...

Vem vet? Jag funderar i alla fall på att låta Lotta lära mig rida. Och då får det nog bli dressyr som jag satsar på. Tänk om Gabbe och jag kunde starta i KM om två år. Vilken grej!

Anonym sa...

Gabbe, en favvis för mej :)

KM om två år och du har en utmanare !

/Kristian

Auer sa...

Hej, Kristian
Hm, jag misstänker att du är långt före mig träningsmässigt och måste ta mig en rejäl funderare på om jag törs vara med.
Jag får fråga Lotta vd hon tror.