lördag 15 november 2008

Utsikten från Gina Tricot var bäst

Många besökte Linköping i dag där det var ganska trångt i innerstan, även om det inte syns på de här bilderna. Bäst med besöket? Tja, själv tyckte jag det var den nya utsikten från andra våningen på Gina Tricot. Stora lokaler, och med fin utsikt över Stora torget och gågatan ner till Trädgårdstorget (ypperligt ställe för polisen att spana från om det skulle behövas). Handbollsspelaren Evelina Samuelsson i RP var där och spanade efter kläder med, tror jag, sin syster. De var i alla fall ganska lika. Pizzabuffén på Filbyter satt sedan inte snett alls, och ganska mätta promenerade vi upp till Västra vägen och handlade tre limpor och lite fikabröd på Lanemos. Gudrun Karlsson i Barhäll kom cyklande på Hunnebergsgatan och sa att hon hade varit inne i city och fikat. Vi pratade julklappar och lite gympa.
Tornby och Ikanohuset fick också besök och på Ikea syntes bland andra Correns Erik Höjer. Även Jeppe Gustafssons syntes i vimlet. En som också var där var Norrköpingsbon och NT:s Gunnar Hagberg. Han uttryckte förvåning: förra gången jag var här, för ett halvår sen, mötte jag Jerrevång, nu är du här: jag märker att Corren har ordentlig bevakning av Ikea.









Inga kommentarer: