söndag 23 november 2008

På långpromenad



På söndagspromenad i vinterkylan, någonstans mellan -3 och -4 grader. Det gamla skolhuset på Veta skola, så underbart står det där och påminner om en annan tid (men ändå inte eftersom det används än i dag). En annan tid tillhör dock den gamla uttjänta elcentralen mellan Spångsholm och Gottlösa, hästarna däremot lever nu. Runt omkring Mantorp finns hästar i var och varannan gård. Och närmar man sig Mantorptravet så bör man ha ögonen öppna, travekipage kan korsa vägen. De här gjorde det vid elvatiden.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad går du för väg Jörgen? Ninni och jag har bestämt att gå en långpromenad nästa söndag den 7/12 (jag är inte ledig från jobbet förrän då) på förmiddagen och du är HEMSKT VÄLKOMMEN att gå med oss om du kan och vill avslöja din promenadväg. Vart går du under motorvägen? Vid Mantorp park?

Kram

Auer sa...

Vem har sagt att jag går under? Om jag är ledig 7/12 går jag gärna med er.