måndag 17 november 2008

Som man östgötar sig...

Inget är för litet - inget är för stort, står det i min logga. Vilket i och för sig kan stämma, men jag skulle behöva något bättre, något som mer talar om vad det kan tänkas stå i den här bloggen. Nej, nej, jag undanber mig funderingar i stil med: en jäkla massa skit.
Men vad ska jag ha?
"Lite av varje mellan Mantorp och Linköping"
"Mellan Vättern och Östersjön"
"Under Östergötlands blå himmel "
"Från gjord i Norrköping till jord i Mantorp"
"Östergötland runt hela livet"
"Med östgötsk synvinkel på ett och annat"
"Öschötte guschelôv och gubevars"
ELLER något helt annat:
"Östgötska bilder i ord och bild"
"Driver dagg faller regn"
"Längtats havsanemoner kysser fjärilsvingar"
"Som man östgötar sig får man ligga"

Ge mig gärna förslag - faller jag för något nytt, här ovan ej uppräknat, utser jag en vinnare och skickar en present. Vinner ett av mina förslag, skickar jag ändå en present till en utlottad vinnare som skickat förslag.
Kom igen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förslag: ELVIS ÄR BÄST.
priset kan du överlämna personligheten i dag,i morrn befinner jag mig på Kisaredaktionen.

Anonym sa...

Hej Jörgen, jag heter Hans och tycker att din blogg ska heta ELVIS ÄR BÄST.

Anonym sa...

God middag, Auer, mitt namn är bland annat Gösta, Gustavsson i efternamn, och mitt spontana förslag är att du döper bloggen till ELVIS ÄR BÄST. Tacksma för pris.

Auer sa...

Hej, Hans Androgyn Gösta,
tack för att du bidragit med ett alldeles utmärkt förslag.
Beträffande priset så lottas det inte ut än eftersom det finns en hel del sena läsare. Min mor skulle visst läsa på julafton, sa hon.
Jögg

Anonym sa...

Uake uör (raka rör på östgötska). Du är ju lite östergötlands KGB - journalisten alltså - men också lite som rysslands. Även om det är lite långsökt finns ju en viss hänvisning till sportens värld.

Auer sa...

Uake uör är inget dåligt förslag, men inget jättebra, heller. Jag vill att det ska vara lättförståeligt, och ge lust att läsa mer.