lördag 31 januari 2009

Ingen segerintervju för Emma

Bilder: SVT (och i viss mån jag)
Borensbergstjejen Emma Eriksson kunde man se i SVT:s sändningar från SM-skidspåren i Sundsvall. I lördagens sprint gick hon inte vidare från kvartsfinalerna, men var ju i alla fall med. Bilden är från målgången när hon blev femma i Eksjös röda färger. För några år sedan träffade jag Emma när hon gick på skidgymnasiet i Mora. Jag har faktiskt även åkt på hennes skidor. Hennes gamla, vill säga. Det var 8 januari nu i år när jag fick låna skidorna av hennes pappa Magnus för att testa Borensbergs skidspår runt Salsjön. Jag hade då även lånat hennes syster Julias skor och mamma Gerds stavar.
Kanske skulle Emma ha haft sina gamla, av mig inkörda skidor? Hur som helst, någon segerintervju blev det inte för henne i SM på södra berget i Sundsvall. Nej, den fick Britta Norgren göra efter en imponerande åkning. Mats Larsson imponerade lika mycket i herrarnas sprint. Lika mycket imponerade de wienersemlor hustrun och jag satte i oss till SM-loppen.

Inga kommentarer: