tisdag 13 augusti 2013

Baracker jag minns

Ur Corren 13 augusti 1988
De där barackerna minns jag väl, ty jag pluggade själv där några terminer på 70-talet. Jo, då. Jag läste pedagogik, tänkte nästan bli lärare, eller rent av forska i ämnet. Men därav blev intet för jag tröttnade och hittade en bakväg in på Corren. Men ett antal poäng i pedagogik har jag. Åtminstone 40 och eftersom jag även klarade av en C-D-uppsats värd 20 poäng (tillsammans med Kerstin Lundberg) så borde jag ha 60, och som jag har för mig ytterligare 10, vilket borde betyda 70. Men jag läste aldrig färdigt fjärde terminen upp till 80 poäng.
Barackerna kommer jag ihåg mest för att det inte kändes som att läsa vid universitetet när man kom dit, universitet skulle se ut som Uppsala eller Lund och inte som en barack vid Sveagatan.
För övrigt är världens mest kända barack president i USA.


Inga kommentarer: