tisdag 27 maj 2014

Baryard grepade tag

 Bild: Jörgen Auer
Jaha, varför ser alla så glada ut? Ridstjärnan Malin Baryard-Johnsson, Linköpings fältrittklubbs ordförande Carola Liljebäck, Lejonfastigheters ordförande Rutger Starwing, Lejonfastigheters vd Ann de Jonge, Karin Semberg, Kultur- och fritidschef och Lars Vikinge, ordförande Kultur- och fritidsnämnden verkar ha roligt tillsammans. Åt vad?
 Bild: Jörgen Auer
Jo, de har ju varit med och tagit första greptaget för Linköpings nya ridsportanläggning i Smedstad. Vilken underbar terräng, sa Baryard. Jo tack, den känner jag igen för där har jag ålat medelst hasning en gång när vi lekte krig på I4 och jag undrar om det inte också var där någonstans jag lärde mig parera effekterna av en atombomb genom att gräva en grop.
Bild: Jörgen Auer
Hur som helst, grepat tag är det och bland inbjudna gäster fanns politiker och tjänstemän från Linköpings kommun och en rad andra personer av vilka jag kände igen några. Som kommunalrådet Carina Boberg (FP) med ansvar för kultur- och fritid som ville fotografera och förstås Linköpings borgmästare Ann-Cathrine Hjerdt (M), ordförande i kommunfullmäktige (i vit kavaj). Dagen till ära var hon presschef och hälsade mig och Diana Savina välkomna. Ja, det gjorde Carina också.
1 juli 2016 ska hela anläggningen stå klar.

Inga kommentarer: