onsdag 21 maj 2014

På besök hos Bennich i Linnefors

 Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag, då? Jo, jag har bland annat sett de här fina muggarna. Du som känner igen dem anar förstås då att jag har varit hos
 Bild: Jörgen Auer
keramikern och konstnären Jeanette Bennich i Linnefors. Så var det. Vilket kan läsas i torsdagens Corren.
Bild: Jörgen Auer
Sen har jag handlat på Coop. Fast inte i den här järnvägsvagnen. Den råkade bara stå i Mjölby tillsammans med ett 20-tal andra likadana en stund på eftermiddagen. Efter det har jag även handlat på City Gross i Mantorp. Samt även då passat på att köpa en tröja på Mantorp Fashion Outlet. En tröja i svart med en häst på. Och javisst ja, jag har skrivit en personlig krönika till morgondagens Corren också. Om löpning. Och lite om Linnefors också.
Passa på att besöka Jeanette Bennich när det blir dags för Konst runt Omberg i Kristi Himmelfärdshelgen. Du blir inte besviken. Linnefors ligger vid Svartån, vid Ekeby mellan Mjölby och Boxholm.Strax före Strålsnäs svänger man höger. Det är väl skyltat.

Inga kommentarer: