söndag 18 maj 2014

Gud så vackert, jag måste stanna!

 Bild: Jörgen Auer
Stopp, stanna! Gud så vackert, jag måste stanna bilen, kliva ur och fota.
 Bild: Jörgen Auer
Och än vackrare blir det. Rapsen lyser som guld och där uppe på krönet tronar kyrktornet som en lyckosam guldgrävare.
 Bild: Jörgen Auer
Jag är i Hagebyhöga strax utanför Motala och går bara omkring och njuter. Av allt, utsikt, dofter, lugnet, färger och former.
 Bild: Jörgen Auer
Tyvärr har jag ingen fika med mig, men bestämmer direkt att återvända en annan gång i sommar och njuta ännu mer.
Bild: Jörgen Auer
Till och med de som får sin sista vila här har en underbar utsikt över fälten och Vättern. Kanske borde man önska sig en viloplats här? Så att de som besöker en sedan kan stå där och le och tacka för att man valt så skön plats.

1 kommentar: