fredag 9 maj 2014

Lite till om Kastanjen i Boet

 Bild: Jörgen Auer
På Galleri Kastanjen i Halvarby i Boet utanför Ödeshög blir det utställning på lördag när fyra kvinnor från Mjölby ställer ut. En av dem är Lilian Österlund som gjort det här snygga porträttet av inte bara en kvinna, utan också av några djur. Ser du dem?
 Bild: Jörgen Auer
Det fina galleriet i Halvarby har funnits sedan 2006 men har varit stängt några år. På lördag blir det nyöppning i nytt namn. Jag hade sällskap dit - och tillbaka till Mjölby - av två utställare: Ulla Dahlström och Kate Lundstedt som här är på väg in i Kastanjen.
 Bild: Jörgen Auer
Det här är två andra utställare: Jenny och Lilian Österlund som plockar lite bland Lilians verk.
 Bild: Jörgen Auer
Och här är det Ulla och Lilian som funderar kring en målning av Lilian.
 Bild: Jörgen Auer
Det här är också ett av Lilians verk. Hon målar ibland på glas och porslin nämligen. Om jag inte hade annat för mig på lördag skulle jag absolut åka till Boet och vara med på vernissagen. tyvärr kan jag inte det, men har nog tänkt att åka dit en annan gång under utställningens tid - fram till och med 6 juni. Så bra är de fyra Mjölbykvinnorna. 
Bild: Jörgen Auer
Dessutom kan man ju titta på själva Kastanjegården där bland andra byggnader även det här 1700-talshuset finns att beskåda.

Inga kommentarer: