lördag 3 maj 2014

Sångerskan heter Rebecca Gustafsson

 Bild: Jörgen Auer
Så här visade jag en bild häromdan utan att tala om vem personen i fråga var. I dag kan jag berätta det eftersom reportaget om sångerskan Rebecca Gustafsson var med i lördagens Corren samt även här på Corren.se
 Bild: Jörgen Auer
19-åriga Rebecca vill mer än gärna fortsätta med sång och musik. kanske även med dans berättade hon när vi träffades över en (som det visade sig väldigt trevlig pratstund) fika på Depot Mantorp.
Bild: Jörgen Auer
Förebilden nummer ett heter Helene Sjöholm. En annan är Carola som är bekant med familjen Gustafsson från Mantorp (Himmelsby). Men när jag frågade Rebecca om hon inte frågar Carola om tips och teknik svarade hon: "hon har hjälpt mig, men jag vill oftast inte fråga eftersom hon är en bekant. Det känns konstigt att fråga. Men när jag skulle spela in min första skiva fick jag många goda råd av henne."
Rebecca tar snart studenten på Folkungaskolan i Linköping. Till hösten väntar  bibelstudier i Uppsala..

Inga kommentarer: