söndag 12 oktober 2014

Bred dina vida vingar, Östergötland

 Bild: Jörgen Auer
Söndagens östgötska resa gick via Motala norrut till en början. Men även om det här ser ut som Norrland så är jag kvar i Motala kommun.
 Bild: Jörgen Auer
Här också. Men jag börjar närma mig länsgränsen.
 Bild: Jörgen Auer
Och jag passerar den också innan jag strax därefter svänger av mot Tjällmo och är snart åter i Östergötland.
 Bild: Jörgen Auer
Ja, vad säger man? Ett stycke Sverige, va?
 Bild: Jörgen Auer
Någonstans mellan Medevi säteri och Karlsby.
 Bild: Jörgen Auer
Och det här är Karlsby såg, nordost Motala, nordväst Borensberg.
 Bild: Jörgen Auer
Också i Karlsby.
 Bild: Jörgen Auer
Liksom även det här.
 Bild: Jörgen Auer
Var är det här, då? Det ser du väl? Det är ju vägen ner till Ruda.
 Bild: Jörgen Auer
Och då är förstås det här Göta kanal, vid Ruda.
 Bild: Jörgen Auer
Det här är inte så långt från Klockrike. Mot Skänninge sett.
 Bild: Jörgen Auer
Plötsligt skingrade sig molnen, regnet upphörde och himlen kändes nära vid Älvestad.
   Bild: Jörgen Auer
Strax före Normlösa syntes massor av svanar i Svartån. Det här är hälften av dem.
Bild: Jörgen Auer
Kanske var det svanarna som fick mig att tänka på "Bred dina vida vingar". Eller något annat. Hur som helst var jag strax hemma även om jag också tog svängen över Gottlösa och Veta.

2 kommentarer:

Ewa Ä sa...

Vackra bilder som alltid. Fint att du bjuder med på din resa

Auer sa...

Det är alltid kul att du vill följa med på resan, Ewa.